Zielona Szkoła w Bardzie – dzień trzeci

Jak to zwykle w górach bywa, nie mogło zabraknąć spaceru w góry, dlatego też w dniu dzisiejszym wybraliśmy się szlakiem zielonym na taras widokowy przy Białym Krzyżu. Jest to jedna z największych atrakcji Barda, ponieważ mogliśmy podziwiać z góry zapierającą dech w piersiach panoramę miasta wraz z wijącą się zakolami rzeką.  Dzięki ciekawym opowieściom przewodnika poznaliśmy historię wielkiego metalowego krzyża, który widoczny jest z okien naszego ośrodka, a szczególnie w nocy kiedy jest pięknie oświetlony.

Trasa naszej wędrówki  przebiegała cały czas przez las, wzdłuż szemrzącego strumyka, a obok  ścieżki przy której podziwialiśmy dawne kapliczki i stacje Drogi Krzyżowej. Krótką przerwę zrobiliśmy przy kapliczce ze źródełkiem, które według miejscowych legend ma moc spełniania życzeń i najskrytszych marzeń, jeżeli  nabierzemy  do ust tej wody i okrążymy pięć razy kapliczkę. Po dotarciu na szczyt odbyliśmy krótką sesję fotograficzną i udaliśmy się w drogę powrotną. Do ośrodka wróciliśmy zmęczeni, ale w dobrych humorach.

W drugiej części dnia już tylko relaks i wesoła zabawa. Najpierw frajda na placu zabaw i gra w piłkę nożną na boisku, a potem  konkurs karaoke w świetlicy, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem duetów oraz większych grup. Za świetne występy oraz wspaniałą zabawę wszyscy otrzymali słodkie upominki.